tirsdag 22. september 2009

Jenta som lekte med ilden

Jeg kan like godt innrømme det - jeg elsker Lisbeth Salander, og jeg tror sannelig at jeg elsker Noomi Rapace en smule også. I hvertfall så langt i den filmatiserte versjonen av Stieg Larsson-triologien. Jeg hadde jo nærmest en sorgreaksjon da jeg etter bok 3 innså at this is it. No more Lisbeth Salander, men da hjelper det jo at vi fortsatt har en film til i vente. Det til tross for at "Jenta som lekte med ilden" slipper til den fisefine og skjøre Lena Endre i enda større grad enn førstefilmen og for å være ærlig (og dilte på diverse filmanmeldere): Noomi Rapace bærer denne filmen, men det greier hun alldeles utmerket!


2 kommentarer:

Hufsa sa...

Da prøver jeg å skrive kommentar til deg...har nå oppretta google-konto...Leste de to første bøkene med begjær, men det ble litt stopp med nr 3. Skal ta meg sammen en dag å komme inn i Lisbeth Salanders verden igjen :-)

Siri sa...

Det synes jeg at du skal! (Og dessuten er du veldig heldig som har noe til gode! ;) )