tirsdag 8. desember 2009

Facebook

Jeg har hatt og har på sett og vis enda et litt ambivalent forhold til dette fenomenet, og har hatt noen runder med hellig overbevisning om at konspirasjonsteoretikerene har rett og at CIA mest sansynlig står bak et heidundrandes og meget velregissert overvåkningskampanje. Som barn av generasjonen som i sin tid krevde å få se mappa si er jeg nok også en smule arvelig belastet. Jeg syns altså ikke at alle trenger å ha kjennskap til mine eksisterende og forhenværende bekjentskaper. Uansett - prinsippfaste mennesker er i mine øyne lite sjarmerende, og jeg lar meg også fascinere av at enkelte har vennelister med 500 fjes med tilhørende navn, selv tror jeg rett og slett ikke at jeg kjenner 500 mennesker. Jeg tror ikke en gang at jeg kjenner halvparten. I hvertfall ikke av typen "registrert på facebook". Etter å ha luftet denne påstanden rundt om har jeg fått tilbakemelding om at dersom jeg hadde addet alle jeg har vært i befatning med gjennom skole, jobb, etc ville jeg komme opp i minst samme antall. Vel, jeg kan herved slå fast, etter intensiv adding av tidligere klassekamerater og andre i samme kategori (i hvertfall de jeg husket) - jeg kjenner fortsatt under 200 og der tror jeg jeg gir meg. ;)

Ingen kommentarer: