mandag 11. oktober 2010

Gangen min

Jeg har skrevet det før - fasadeblogging er ikke min sterkeste side, men jeg synes vi har det hyggelig og lar det stå til. For et drøyt år siden begynte jeg å male gangen der jeg bodde før. Det var et prosjekt som ble ferdigstilt en gang i mars. Maskeringstapen forsvant vel ikke før etter huset var solgt og papirene underskrevet. Som du skjønner - jeg rir under ingen omstendigheter den dagen jeg saler. Derimot er jeg en jævel på å begynne på nye prosjekter, og nytt hus = ny gang og enda flere liter med maling. Men fint! Ja, i hvertfall er vi søye fornøyde selv etterhvert som resultatet begynner å ta form. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg en snerten og lettstelt gang med skoene godt skjult i et nytt skoskap fra IKEA og færrest mulig støvsamlere. Men nå ble altså veien til mens vi gikk, og jeg synes vi har fått et mye mer personlig resultat, så får bare skoene stå framme til spott og spe.

Vi har til alt overmål ikke tatt en eneste tur til IKEA (det er forresten blank løgn, for taklampen ble innkjøpt i helvetes forgård, men so be it). Den gamle slagbenken skulle i grunnen bare stå der midlertidig da den tok aaalt for stor plass. Men se, den ble stående så lenge at vi til slutt vendte oss til å ha den der, så der blir den stående.

Skohyllene er gamle ølkasser fra den gang bryggeriene kvittet seg med gamle sjarmerende trekasser og i stedet gikk over til hardplast. De har fulgt meg hele livet og har vært brukandes til mangt, men er nå tilbake i sin opprinnelige rolle som jeg husker de fra min barndom - nemlig som skohyller. Speilet er bragt inn i ekteskapet av min noe bedre halvdel, men har fått seg et strøk svart maling, posthyllen har sin historie beskrevet her og den lille hvite hylla er spikret på sløyden av min svoger i sin tid (tro hvordan den havnet her??) Klesskapet tenkte vi å selge da vi flyttet, men fant ut at det gjorde like god nytte i gangen her som på soverommet i "gammelhuset". Og til slutt orkidéen som vi fikk i innflyttingsgave av to trivelige skravledamer og som spriter opp tilværelsen når jeg tumler meg ut i halvørska på morgenen.












2 kommentarer:

ETT ÅR PÅ HYTTA sa...

Det er så delikat - må være bra hyggelig å komme hjem til det der!!

Bortreist sa...

Så lekkert det ble :-)