onsdag 27. oktober 2010

Siri fortsetter å prøvekjøre jula...

Denne gangen med årets julekalender, som jeg synes ble rent sjarmig. (Fordelen med å ikke være perfeksjonist er nemlig at man ser sjarmen i det meste, hvilket passer meg bra.) I år har jeg pakket inn 24 pakker, hvilket betyr at småjentene må dele og åpne sammen hver dag. Og det gledelige er at til tross for at kalenderen er hjemmelaget består den ikke av godteri og plastikkræl, men av julepynten som sikkert også kan defineres som ræl, men som vi tar fram hvert år og som pryder sjenken som små beboere i pepperkakehuset. Vi kjører ovehodet ikke stil, og her lever nisser og engler og pingviner med spark i skjønn forening. I tillegg til pepperkakehusbefolkning har jeg også pakket inn et par julefilmer vi hadde fra før og som vi skal kose oss med i førjulstiden. Ja, også kongerøkelse da, hvilket er uunnværlig for Siris julestemning...

Kalenderen skal vel og merke ikke henge oppe fram til desember, og overse gjerne maskeringstapen i trappa, ting tar tid...

2 kommentarer:

Ellen's sa...

Oj, er kalenderen klar allerede! Ikke værst. Jeg synes det var en veldig god ide å pakke inn julepynten i kalenderen. Det har jeg ikke hørt om før. Noe julepyny får nok barna et spesielt forhold til (det har ihvertfall jeg, og jeg tror mine barn også har det),og da er jo det hyggelig å pakke opp. Veldig flott kalender, Siri!
Jeg har sagt ok til ferdige lego -og petshop kalendere i år. Det er først gang de får det, og jeg håper siste gang. Jeg synes det er jobb å lage pakkekalender, men det hører juleforberedelsene til.
Ha en god kveld! Ellen

Siri sa...

Ja, jeg vurderte ferdigkalendere her også. Hadde til og med trykket "bestill" på playmo sine hjemmesider, men hell og lykke gjorde at siden deres gikk i sirup akkurat da, så da fikk det bare være. Og nå håper jeg bare dette blir en suksess som kan gjentas hvert år! ;)