mandag 9. november 2009

En drøm av en kjole...

i hvertfall i minstemors verden ga meg en dag inspirasjon til nok en stor plan, jfr dette innlegget. Kjolen er nemlig kjøpt på en bruktbutikk for kroner 70, muligens litt i overkant, men pengene går til en god sak!

Det er i mine øyne verdens beste bruktbutikk og den selger kun brukte barneklær og diverse barneutstyr, leker, etc. Varene blir donert av privatpersoner og dersom varene har en viss verdi, det vil si at de kan selges for 50 kroner eller mer kan giver, om han ønsker, få tilbake halv kjøpssummen, Altså en vinn-vinn-situasjon, i tillegg til at det bidrar til å spare miljøet for enda mer forbruk og butikkens overskudd sendes som nødhjelp til diverse barnehjem. Butikken baserer seg på dugnadsinnsats og er åpen hver lørdag og torsdag kveld. Dessverre har folks kjøpegalskap og behov for at klær og utstyr skal være splitter nytt ført til en viss nedgang i profitten til denne butikken, og den går en uviss framtid i møte. At diverse kjedebutikker selger klær til spottpris har vel heller ikke gjort bruktmarkedet mer gangbart. Dette til tross: Jeg tenkte at jeg skulle starte en tilsvarende butikk et sted med flere innbyggere og dermed større mulighet for profitt.

Men så gikk jeg visst lei av den planen...




Ingen kommentarer: