tirsdag 10. november 2009

Et impulskjøp...

Ja, jeg vet jeg har skrevet det, jeg har både sagt og skrevet det før - jeg har altså kjøpestopp. Men noen ting er dog tillatt. Noen nødvendige ting. Som for eksempel piggdekk til min gamle sykkel. Det er et must om en har tenkt å fortsette å sykle til og fra nattevakter vinteren igjennom, hvilket en jo har tenkt.

Så da tusler jeg altså inn på sportssjappa, rimelig grønn, men med et mål for øyet: Finne et menneske som kan utføre dette dekkskiftet for meg. Jau da, null problem, men denne lokale utgaven av Reodor Felgen skulle til alt overmål se sykkelen min, og kunne da kjapt konstatere at halvparten av eikene var fraværende, bremsevirene nedslitt og sykkelstøtte ikkeeksisterende. Den utgjorde rett og slett en trussel for byens trafikkbilde. Om ikke det var nok kunne han i tillegg fortelle at den veide cirka to tonn.

Og by the way hadde de sykler på tilbud. (Tenke seg til!) Det var med andre ord en virkelig easy match, og jeg kjente at jeg var så grundig mottakelig sånn rett før lønningsdag og hadde ikke hatt en ny sykkel siden jeg som 11-åring sparte opp nok penger til en rosa og hvit DBS, som jeg dessverre har vokst i fra per dags dato. Så da var det opp og avgjort. Torsdag har jeg en ny sykkel i hende, med både støtte, piggdekk og til forandring bremser som fungerer.

Ingen kommentarer: