mandag 30. november 2009

En liten påminner i disse fråtsetider

Jeg sitter av og til med en følelse av at julen for mange i stor grad omhandler pengeforbruk og shopping og pynt og stash og handlegalskap og kjenner at det gjør meg trist og oppgitt. Jeg vil oppfordre til måtehold. Selv mottar jeg ikke reklame, jeg forholder meg i minst mulig grad til fristelsene. Det hjelper. Dessuten gir det meg mer tid til andre ting som verken bidrar til CO2-utslipp eller overforbruk, i den grad vi kan foreta oss noe uten at det bidrar til overforbruk... Vi kan i hvertfall begrense det. Misforstå meg ikke, jeg er slett ingen martyr, men jeg prøver å være bevisst på hva jeg foretar meg uten at jeg anser det som noe offer.

Jeg ville legge ut denne videoen for å minne meg selv på hvor heldig jeg er som har vunnet førstepremie i livets lotto og kan sikre barna mine en trygg oppvekst, skolegang, helsehjelp, tak over hodet og godteri på lørdagskvelden.
Jeg får dessverre ikke til å legge ut video på bloggen min, men håper linken virker. Gjør oppmerksom på sterke scener.

1 kommentar:

Siri sa...

Ja, så var det denne fredsprisen da...