fredag 9. juli 2010

Sommer og tv-repriser

Jeg gleder meg for tiden stort over serien "Tilbake til 70-tallet" på NRK 2. Ofte har jeg gremtes over alle årene, alle tidsepokene som mennesker jeg kjenner godt har fått oppleve, men som ikke har tilhørt min tid og som jeg heller aldri vil få mulighet til å på noe vis ta del i (så framt ikke min gamle og noe urealistiske drøm om å reise i en tidsmaskin noen gang skulle bli en realitet)... Helt fra barndommen har jeg hatt en forkjærlighet for programmer som "Dette er ditt liv...", "Filmminner", "Filmavisen" and so on. (Sendte de ikke veldig mange type repriser fra arkivet på NRK på 80-tallet?!)

Heldigvis finnes det enda i dag muligheter til å drømme seg inn i tidligere tider, den gang mennesker levde i svart hvitt, eventuelt brun/orange som på 70-tallet. I serien "Tilbake til 70-tallet" (og forøvrig "Tilbake til 60-tallet" og de andre tiårene serien tar for seg) får vi se klipp fra nyhetsbildet og det som ellers foregikk i Norges land med kommentarer fra de som selv var en del av det som foregikk.



70-tallsutgaven av Inger Lise Rypdal. Bildet er lånt fra http://www.last.fm/music

Ingen kommentarer: