lørdag 27. mars 2010

Kinolista mi

Består for tiden kun av en film som forhåpenligvis skal ses i løpet av nær framtid og det er "Yohan - barnevandrer". Riktignok har jeg litt problemer med en film som profilerer "skuespillere" som Alexander Rybak, Morten Harket, Aylar Lie og Carola... (Hva er det for en idé?)
Jeg liker filmer som kan gi en påminnelse om hvor heldig jeg er som lever i et rikt land i en tid da jeg slipper hardt arbeid fra tidlig morgen til sent på kveld, og det for luselønn, jeg slipper å sette barna mine i arbeid eller å bo i trekkfulle hus med lite mat, elendige hygieneforhold, lopper og lus og rotter og høy spebarnsdødelighet, klasseskille, kvinneundertrykkelse og you name it. Og hvis en slik film faktisk kan gi den oppvoksende generasjon den samme påminnelsen kan jeg gulpe i meg både Harket og Rybak og hva den ellers måtte by på av merkverdigheter.

Du kan lese mer om filmen her.

Ingen kommentarer: