søndag 17. oktober 2010

Høstens planer

Ja, jeg vet - høsten er godt i gang for de aller fleste, og det for en god stund siden også. For meg har tiden forsvunnet litt i flytting, ny jobb, oppsigelse av ny jobb, omstillinger og tankekverning, men nå registrerer jeg at trærne er i ferd med å bli bladløse, temperaturen har sunket og mørket kommer snikende sånn rett etter middagstid. I dag satt jeg meg til alt overmål ned og skrev liste over julegaver som i år skal kjøpes inn over tid, sånn at jeg denne julen skal slippe å stå med overtrekt VISA-kort og gremmes i butikken på juleaften. (Nå fikk jeg vel og merke til å skrape sammen nok cash til å betale, men allikevel ikke en episode jeg har stort behov for å kjøre i reprise...) Jeg bruker å skryte høyt og uhemmet over at vi kjøper SÅ få julegaver, men 25 navn står på julegavelisten min i år, og egentlig kjenner jeg at jeg er både glad og takknemlig over å ha så mange mennesker på lista etter faktisk å ha skjært inn til beinet...

Så var det gjørelista mi da, jeg er jo en kronisk listeperson, så dette er en god anledning til å få utløp det...

1. Gå på kafé med storesøster (Dvs min storesøster...)
2. Gå på biblioteket og låne "Ronja Røverdatter", med påfølgende høytlesning
3. Dra på helgetur til vår fraflyttede "gamleby"
4. Bli frisk av forkjølelsen som for øyeblikket plager meg
5. Ta med ungene på badeland (avhenger litt av #4)
6. Male ferdig gangen min
7. Spise middag med mine lokale venninner på den lokale puben
8. Ta nattevakter (jepp, jeg er helt upålitelig, se bare her...)
9. Kjøpe julegaver
10. Lese ut "Señor Peregrino"
11. Ja, og himmel og hav - jeg skal jo til Italia!!
12. Og når jeg kommer hjem skal jeg feire noe så romantisk som "tre-bryllupsdag"... ;)

1 kommentar:

ETT ÅR PÅ HYTTA sa...

Bra liv, bra liste - koooZ deg!