mandag 21. september 2009

Hverdag - eller fridag?

Jeg sover for lenge. Men langt i fra for mye, og en eller annen gang må en jo rett og slett ta igjen for det tapte. Jeg har til nå (vi skriver 12:47) spist frokost og lurt kaffemaskina til å lage en siste kopp kaffe før vi definitivt kan slå fast at vi er tom for bønner. Forhåpentligvis betyr hentelappen fra posten Norge her at vi kan hente ti kilo kaffebønner på det lokale postkonteret i løpet av dagen, hvilket medfører for min del en stor lettelse, for tanken på å leve uten kaffe er rett ut ikke til å bære. And then what? Tur med bikkjelørv, middagsgjest klokken 16:00, riktignok en liten en, men hvem har sagt at man ikke skal gjøre stas på han av den grunn? Jeg ligger våken for lenge om nettene, et kjent fenomen og en bivirkning av nattevakter, heldigvis forbigående, men før en rekker å komme inn i gode rutiner er det pinadø på´n igjen og sånn går no dagan. Men nå har jeg en uke fri, fri fra bleieskift, nattevåk og kroppsvæsker. Foruten sistnevnte kan det høres ut som jeg har baby i hus, men jeg snakker altså om jobben min. Jobben som jeg har investert 3 års høyere utdannelse for å kvalifisere meg til. Mulig litt desillusjonert for øyeblikket, men det går i rykk og napp dettane livet og nå skal jeg nyte fridagene til fulle!

Ingen kommentarer: