tirsdag 6. oktober 2009

Mitt prektige kjøpestopp

har pågått et par måneder nå, og jeg kan så smått gjøre opp en liten status over hvordan det har gått så langt.
Jeg har stort sett unngått butikker som har solgt nips og naps og klær og stash, og på den måten unnlatt å falle for noen som helst fristelser. Det jeg derimot har lagt meg til er en annen (u-)vane, nemlig å tillate meg selv endel økonomiske utskeielser på annet hold, (i og med at jeg tross alt ikke bruker penger på nips og naps og klær og stash), er mat. Og reise. Og "kulturelle" ting. Altså, jeg har sluttet å se på prisen på matvarene jeg kjøper, hvilket vil si at jeg har kuttet kraftig ned på first price, og o hvilken lykke å kjøpe mat ferdig oppskjært, for ikke å snakke om hvor godt det smaker med Big1 triple cheese... Så alt i alt har jeg kvittet meg med mer enn hva jeg har anskaffet meg den siste tiden, jeg har alt jeg trenger av materielle goder, jeg har mer penger igjen til utskeielser i hverdagen, hvilket er en større nytelse enn å fylle huset og bidra til enda mer overforbruk i verden. Eneste skjær i sjøen så langt er at den store slumpen med penger jeg skulle legge meg opp visst har uteblitt. Men en skal jo leve også. ;)

2 kommentarer:

Hufsa sa...

Så flink du er!! Ha god samvittighet og bruk penger på mat og kulturelle ting! Det kommer jo folk og arbeidsplasser til gode. Det er virkelig skremmende med "bruk og kast" mentaliteten mange har idag. Vi drukner i ting og velstand, mens andre svelter ihjel. En syk verden, ja. Heldigvis ser det ut som "fair trade", retro og brukte ting har kommet litt på banen. Men de fleste av oss har vel mye å gå på...lykke til med kjøpestoppen!

Siri sa...

Takk for det! Det går litt opp og ned skal jeg ærlig innrømme...! Men veien til helvete er som kjent brolagt med gode prinsipper... *plystre*