fredag 14. januar 2011

Bøkene jeg leste i 2010

2010 ble i grunnen et år da jeg leste mange bøker jeg ikke ble så overbegeistret for. Her følger en kort oppsummering:

"Panserhjerte" av Jo Nesbø
"Flaggermusmannen" av Jo Nesbø
"Kakerlakkene" av Jo Nesbø. *Møkklei Harry Hole*
"Øya" av Victoria Hislop. Denne synes jeg var uhyre oppskrytt, flate karakterer, moraliserende og i tillegg dårlig språk. Minnet meg om en Disneyfilm. Not my cup of tea.
"Ikke et ord" av Harlan Coben. Velskrevet krim.
"La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson. Fæl og vakker. Denne gjorde absolutt inntrykk.
"Sønnavind 1-41" av Frid Ingulstad. Kiosklitteratur av det slaget jeg ikke har lest siden jeg var 14, men har planer om å fullføre serien fra arbeidermiljøet ved Akerselva i 1905. Fin nattevaktslitteratur og en av fjorårets høydare.
"I den skogen" av Harlan Coben. Jeg liker Harlan Coben. Det minner meg om at jeg må lese mer av han.
"Jeg forbanner tidens elv" av Per Petterson. Denne ga meg fint lite, spesielt siden jeg hadde visse forventninger til denne prisbelønte boka...
"Den merkelige hendelsen med hunden den natten" av Mark Haddon. Grei nok i grunnen.
"Tilbake til Riverton" av Kate Morton. Leser gjerne mer av Kate Morton.
"Mitt liv" av Frid Ingulstad. Dronningen av kiosklitteratur har levd et spennende liv!
"Min kamp 1-4" av Karl Ove Kanusgård. Don´t get me started...

Og boken som står øverst på leselisten nå - "Kretsen" av Alexandra Beverfjord:

1 kommentar:

ETT ÅR PÅ HYTTA sa...

Så bra oppsummering, fant noen tips der ja! Gled deg til "Kretsen" - bra bok!